Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Fortsetter du å benytte dette nettstedet aksepterer du bruk av våre informasjonskapsler. Du kan endre dette i dine innstillinger for nettleseren.

Dette skriver pressen om ID.3 1ST etter prøvekjøring.

Oppdatert 11.august 2020

ID.3 1ST er prøvekjørt!
Et knippe av norske journalister har vært i Tyskland for å prøvekjøre den nye Volkswagen ID.3 1ST.

Det er mange lovord å hente fra pressen etter prøvekjøringen av ID.3 1ST. Det som trekkes spesielt frem av flere er den ekstremt gode støydempingen, som beskrives som markedets beste i klassen. Videre er journalistene imponert over kjøreegenskapene, komforten og SUV-egenskapene ved at man blir sittende ganske høyt med god oversikt. 

Dette er noe av det de skriver:

  • TEK.NO: les mer her

    • "Det mest spektakulære er støydempingen"

    • "Topputstyrt - og veldig godt støydempet..."
    • "Baksetet er romslig for klassen..."
    • "Alt i alt fikk vi et godt inntrykk av ID.3. Støynivået er lavt, den er lettkjørt og kan store deler av tiden kjøre seg selv og justere farten automatisk etter fartsgrensa. Den innvendige plassen er god til å tilhøre en bil i denne klassen..."
  • Motor.no:  les mer her

    • "Sorry alle andre, dette blir en suksess"

    • "Bakhjulsdriften gjør at bilen planter kreftene i bakken under akselerasjon"
    • "Sitteposisjonen, instrumenteringen og sikten ut, gir inntrykk av at du sitter høyere – både i bilen og i trafikken – enn du i praksis gjør"
    • "Den adaptive cruisekontrollen er meget bra. Den avpasser farten mykt og trygt til forankjørende bil – og den leser både skilt og veistandard og justerer hastigheten deretter"
    • " ID.3 har et svært behagelig støynivå. Lavere enn alt av konkurrenter"
  • Elbil24.no:  les mer her

    • "VW ID.3 endelig testet og det satte spor."

    • "Konklusjon: En braksuksess
    • "Ingen annen bil på markedet i dag gjør selvkjøring så problemfritt, og med en presisjon som denne – enkelt og greit"
    • "I ID.3 virker alt intuitivt og med en naturlig flyt..."
    • "De aller fleste vil oppleve bilen som mer enn kvikk nok"
  • Teknisk Ukeblad – TU.no: les mer her

    • "Ekstremt sillegående"

    • "Gode kjøreegenskaper, selvkjøring i toppklasse, fornuftig forbruk og rask lading - kombinert med noen spennende innovasjoner - gjør bilen attraktiv."
    • "Det mest iøyenfallende trekket er at bilen våkner til liv og hilser velkommen når du nærmer deg"
    • "En ti tommers tablet er plassert midt i, lett vinklet mot føreren, og herfra styres telefonsamtaler, kjøretøyinnstillinger underholdning og all nice to have-funksjonalitet."

 

Rune Wolden, Markedssjef for Volkswagen Møller Bil Trondheim gleder seg veldig til ID.3 1ST kommer i butikk.

- "Nå nærmer det seg med stormskritt og det er snakk om uker før bilen kommer til oss. Det blir utrolig gøy og vi vet mange venter spent på å få tatt en prøvetur. Vi skal annonsere dette så snart bilen er i butikk", forteller han.  

 

Sjekk ut nåværende tilbud på ID.3 1ST som varer ut august. 

ID.3 1ST fra kr 351.900,-* eller du kan lease den fra kr 2.590,-** pr. mnd 

 

Sjekk også ut ID.3 på sin første tur i Norge

Foto: Volkswagen Norge. Elisabeth (16) er allerede ei høy ung dame, men har ingen problemer med plassen i baksetet. Hun og broren Ulrik (12) er positivt overrasket over baksetekomforten i ID.3 1ST

 

 

 

 

Alle tilbud gjelder frem t.o.m. 31.08.2020. Vi tar forbehold om eventuelle feil, endringer og avvik.

* Pris gjelder bil levert Oslo. Frakt og leveringsomkostninger kommer i tillegg. Strømforbruk blandet kjøring kjøring: 14,5 kWh/100km. CO2-utslipp: 0 g/km. Verdiene vil endres etter valgt utstyr. Avbildet modell kan avvike.

** Priseks. privatleasing inkl. termingebyr. Startleie/etableringsgebyr kr 87.240,-. Totalpris kr 180.480,-. 3 års bindingstid, kjørelengde: 45.000 km. Avtalen har flytende rente. Leasing av elbil er fritatt for mva ut 2020. Mva kan tilkomme under leieperioden.

*** Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etableringsgebyr kr 2.724. Totalt kr 165.674,-. Forutsetter 35% egenkapital og finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende og subsidiert de tre første årene, for deretter å bli justert til normal produktrente.